Jerzy Stuhr - Tak sobie myślę...

10:45


Ilość stron: 271
Wydawnictwo: Wydawnictwo Literackie

Ocena (1-10): 7 – bardzo dobra
               

                Tak sobie myślę…, że dobra książka zawsze obroni się sama. Że to, co ja z niej wyniosłam, może być tylko dla mnie i nie muszę się tym dzielić… chyba, że chcę. A tym razem chcę, bo dziennik Jerzego Stuhra z okresu jego walki z nowotworem jest nieprzeciętny. Nie ma w nim miejsca na rozpacz, nie ma narzekania na własny los i rozpaczliwej modlitwy o zdrowie i dalsze życie. Zapiski tego wybitnego polskiego aktora teatralnego i filmowego są w moim odczuciu jak afirmacja każdego dnia. Stuhr pisze przede wszystkim o tym, co myśli na temat świata, który go otacza – czasami są to jego bliscy, czasami polska polityka, innym razem czyjś brak kultury, lub nowopowstały film.

                Tym, co szczególnie rzuciło mi się w oczy, jest niezwykła kultura osobista Autora i jego głęboka mądrość, budowana latami nauki i życiowych doświadczeń. O nurtujących go kwestiach pisze językiem człowieka pełnego ogłady i dobrze wychowanego. Nie szuka poklasku i nie ubarwia swoich wypowiedzi słowami powszechnie uznanymi za wulgarne. Warto wspomnieć, że znaczna część tych zapisków pisana była jeszcze w momencie, gdy Stuhr nie przypuszczał nawet, że zostaną one wydane – doceniam je tym mocniej i absolutnie nie wątpię w ich szczerość. Gorąco zachęcam do przeczytania, zwłaszcza jeśli zależy wam na tym, by poznać Jerzego Stuhra od bardziej prywatnej strony.

Możesz przeczytać również

9 komentarze

  1. Miałam bardzo podobne wrażenia. Książka trafiła na półkę z ulubionymi :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie tez, straszliwie mi sie podobala!

      Usuń
  2. Zawsze, jak jestem w księgarni i widzę tę książkę, to akurat nie mam kasy na kupienie albo kupę innych książek w pierwszeństwie... Teraz to muszę się ogarnąć i zakupić...

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam aukcję z tanimi książkami. Totalna wyprzedaż z powodu przeprowadzki, prawie nowe książki za pół ceny: http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=5400602

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę przeczytać w najbliższym czasie!


    Ela

    OdpowiedzUsuń
  5. przeczytam na pewno

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę przeczytać, bardzo cenię pana Stuhra, to jeden z moich ulubionych aktorów
    Pozdrawiam, M.

    OdpowiedzUsuń
  7. Planuję sięgnąć po tę ksiązkę w wolnej chwili:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Podoba mi się tu, dodaję do obserwowanych! Piszesz bardzo rzeczowe i ciekawe recenzje.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.